مشاهده مطلب

      ۰۹ اسفند ۱۳۹۵      ۰             12861      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
فرمانده عراقی:

آمریکایی ها در تلعفر به داعش کمک کرده اند

بغداد-ایرنا- پرتاب کمک های تجهیزاتی و فرود چترباز در تلعفر در حمایت از نیروهای فروپاشیده داعش، در شنبه شب این هفته، صدای فرماندهان عراقی را در آورد، بطوری که یکی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی آمریکایی ها را متهم کرد و از حیدرالعبادی نخست وزیر خواست در این خصوص مداخله کند.

به گزارش ایرنا، شنبه شب این هفته نیروهای الحشدالشعبی در جبهه تلعفر، عملیات فرود چترباز و پرتاب کمک برای نیروهای شکست خورده داعش را توسط هواپیمای ناشناس در این شهر رصد کردند.
جواد الطبیباوی از فرماندهان الحشدالشعبی، براساس رصد صورت گرفته در شنبه شب، آمریکایی ها را متهم کرد که به داعش کمک تسلیحاتی و تجهیزات رسانده اند.
وی به خبرگزاری عین العراق افزود: حضور نیروهای آمریکایی در اراضی عراق سوءظن و نگرانی ایجاد کرده است، بویژه آنکه فعالیت های آنان نشان می دهد که یک منبع تهدید برای امنیت غیر نظامیان و تداوم عملیات نظامی بر علیه داعش هستند.
الطبیباوی با اشاره به سابقه چنین اقداماتی از سوی آمریکایی ها در دو سال گذشته، گفت که این عملیات از تحرکات آمریکایی هاست که می خواهند جنگ در عراق ادامه یابد و اکنون تلاش دارند فرماندهان داعش را از داخل شهر خارج کرده و به نقاط دیگر انتقال دهند.
این فرمانده ارشد الحشدالشعبی از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواست به این مساله ورود کرده و برای جلوگیری از این تحرکات تدابیری اتخاذ کند.
پیش از این در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هواپیماهایی که بعدها فیلم از آن تهیه شد، برای داعش در جبهه های دیاله و صلاح الدین کمک های تسلیحاتی و امدادی پرتاب می کردند که اعتراض گسترده نیروهای عملیاتی را در پی داشته است و در این زمینه اسنادی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری این کشور انتشار یافت.
همچنین چندین مورد عملیات هلی برن آمریکایی ها در مناطقی از کرکوک ثبت شد که طی آن فرماندهان داعش را به مکان های نامعلومی منتقل می کردند.
اعتراض های فرماندهان عراقی تا امروز نتیجه ای نداشته است.
آمریکایی ها همچنین در بمباران نیروهای عراقی که مدعی خطای در عملیات بوده است، تلفات زیادی به نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش وارد کرده است.

منبع خبر : سایت خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: