- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

آغاز عملیات اجرایی معدن سرب و روی مهدی آباد با حضور نعمت زاده

عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانجات سرب و روی مهدی آباد طی مراسمی در محل معدن و با حضور جناب مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، دکتر کرباسیان معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و میر محمدی استاندار یزد و سایر مقامات و مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.
امین صفری مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد در این رابطه گفت: مشارکت سرمایه گذار معدن سرب و روی مهدی آباد بعد از ابلاغ قرارداد و از فرودین ماه سال جاری نسبت به تجهیز کارگاه معدن اقدام کرد که طی آن ماشین آلات مورد نیاز جهت معدنکاری سالیانه به میزان ۳۰ میلیون را در معدن مستقر نموده و فعالیت های آماده سازی معدن را برای مهیا کردن زمینه آغاز عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانجات فراوری فراهم نمود که امروز بصورت رسمی و با حضور وزیر محترم معدن ، صنعت و تجارت، رئیس محترم هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، استاندار محترم استان و دیگر مدیران و صاحبنظران بصورت رسمی آغاز شد.
یکسال اول قرارداد با نام دوره پیشبرد به منظور انجام مطالعات مهندسی کارخانجات، اخذ مجوز برای انتقال زیرساخت ها در نظر گرفته شده و همزمان عملیات پیش باطله برداری انجام خواهد شد و نیز در مدت سه سال با نام دوره احداث، کارخانجات فرآوری ساخته خواهد شد.
بنابراین مطابق قرارداد سرمایه گذار می بایست در ۴ سال نسبت به احداث کارخانجات اقدام کند.اما با توجه به برنامه های ارائه شده از سوی سرمایه گذار و در صورت تحقق و مهیا شدن زیر ساخت ها، اولین فاز کارخانجات در ابتدای سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید و انشاالله پس از ۲ سال شاهد تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی در این مجتمع خواهیم بود .
بهره برداری از کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و تامین خوراک کارخانه های سرب و روی داخلی، فرصت حضور کشور در بازار فلزات سرب و روی جهان را به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم فراهم می کند.
ظرفیت تولید کارخانجات با راه اندازی کامل فازهای این پروژه، سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید كنسانتره سرب- نقره به‌ عنوان محصول جانبی و مدت قرارداد ۲۴ ساله و قابل تمدید است.