- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

آسفالت ریزی جاده دسترسی به معادن فلات مرکزی آغاز شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، عملیات آسفالت جاده مواصلاتی معادن فلات مرکزی از کیلومتر ۱+۴۰۰ جاده دسترسی به معادن چاه گز بعد از میدان کمربندی به عرض ۱۱ متر و طول ۶۵ کیلومتر شروع شده است که ضخامت آسفالت ۱۰ سانتی متر با دو لایه شامل لایه اول (بیندر) با ضخامت ۶ سانتی متر و لایه دوم (توپکا) با ضخامت ۴ سانتی متر می باشد.

محمد مرشدزاده؛ مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: جاده ای به طول ۶۵ کیلومتر با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حال آسفالت ریزی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات قراردادی این پروژه که از سال ۸۰ شروع شده بود بالاخره به پایان رسید، خاطر نشان کرد: این جاده که به فولاد بافق متصل می شود، از پست برق ۴۰۰ کیلوواتی بافق عبور کرده و به آنومالی شمالی مجتمع معادن فلات مرکزی می رسد.

مرشدزاده تصریح کرد: این جاده همچنین از میشدوان عبور کرده و بعد از عبور از چاه گز به چادرملو می رسد.

وی در خاتمه از زحمات دکتر کرباسیان؛ رییس هیات عامل ایمیدرو تشکر کرد.

گفتنی است، معدن آنومالی شمالی با ذخیره ۲۵۶ میلیون تنی تا عمق ۶۰۰ متر با عیار متوسط ۲۸/۴۷ درصد (بیست و هشت و چهل و هفت صدم) می باشد که عملیات تجهیز و بهره برداری آن از تیر ماه سال ۹۲ آغاز شده است. همچنین معادن سنگ آهن چاه گز با ذخیره ۸۳۰۰۰۰۰۰ تن با ذخیره متوسط عیار ۵۳/۱۶ درصد (پنجاه و سه و شانزده صدم) می باشد که عملیات استخراج سنگ آهن از معادن چاه گز نیز از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است و ظرفیت تولید اسمی سالیانه سنگ آهن دانه بندی این معدن ۷۰۰ هزار تن است.