مشاهده مطلب

      ۱۶ آبان ۱۳۹۱      ۰             755      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش فارس به نقل از شبکه «یورونیوز»، یک روز تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آخرین تلاش‌های خود را برای جلب نظر شهروندانی که برای شرکت به انتخابات تردید دارند، به کار گرفته‌اند.

اوباما، صبح یکشنبه به وقت محلی در جمع هواداران خود در «نیوهمپشایر» واقع در شرق آمریکا حضور پیدا کرد و پس از آن به «فلوریدا» و «اوهایو» رفت و عصر یکشنبه را نیز در «کلرادو» سپری کرد.

رامنی نیز در جمع هواداران خود در «پنسیلوانیا» حاضر شد و سپس به «فلوریدا» سفر کرد، فلوریدا همان ایالتی است که احتمالاً‌ اوباما بیشترین رأی را در این ایالت می‌آورد اما مشاوران رامنی می‌گویند نامزد جمهوریخواهان در آن انتخاب می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در کلرادو به منظور جلب حمایت رأی‌دهندگان تأکید کرد: چهار سال قبل ما گرفتار دو جنگ و بدترین بحران اقتصادی بودیم اما در حال حاضر هم‌اکنون ما قادر به ایجاد ۵٫۵ میلیون میلیون شغل جدید هستیم. صنعت خودروسازی آمریکا احیا شده است. جنگ در عراق به پایان رسیده و جنگ در افغانستان رو به پایان است. اعضای القاعده فراری شده‌اند و اسامه بن لادن کشته شده است. ما در چهار سال گذشته پیشرفت کرده‌ایم.

از دیگر اخبار کمپین انتخاباتی آمریکا می‌توان به اعتراضات یکی از اهالی اوهایو اشاره کرد که پلاکاردی را به دست داشت و شعاری علیه حق سقط جنین بر آن نوشته بود.

فرماندار ایالت ماساچوست نیز بار دیگر به تحقیر اوباما در ایالت «ویرجینیا» پرداخت و به مردم آمریکا شعار چهار سال قبل وی را که «تغییر» بود یادآوری کرد و گفت: «باراک اوباما قول تغییر داد اما نتوانست این وعده را عملی کند. در حالی که کارنامه من نشان می‌دهد که به این وعده عمل کرده‌ام. من توانستم بازی‌های المپیک را به خوبی برگزار کنم. من توانستم ایالتی را که در آن فرماندار بودم از کسری بودجه به مازاد بودجه برسانم. میزان بیکاری را کاهش بدهم و مالیات‌های بالا را کم کنم. به همین دلیل من در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌ام. من می‌دانم چطور شرایطی را که در آن هستیم تغییر دهم.»

جدیدترین نظرسنجی‌ها در سطح ملی آمریکا نشان می‌دهد که باراک اوباما با اختلاف بسیار اندک از رقیب خود پیش است البته دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان شانه به شانه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: