- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

آخرین اخبار از معاملات معدنی و فلزی بورس کالا

در معاملات روز چهارشنبه تالار صادراتي بورس کالاي ايران ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندي معادن گل گهر با ارزش بيش از ۵۲ ميليون دلار معامله شد.
در معاملات امروز ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندي معادن گل گهر به نرخ پايه ۱۱۷ دلار در هر تن در تالار صادراتي عرضه شد که صف تقاضايي بالغ بر يک ميليون و ۲۰۰ هزار تن در مقابل آن شکل گرفت و در نهايت پس از رقابت، کل عرضه اين کالا به نرخ ۱۳۱ دلار در هر تن داد و ستد شد.
همچنين ۲۵۰۰ تن قير شرکت قير آکام به نرخ ۶۸۰ دلار در هر تن و به ارزش يک ميليون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رفت تا در مجموع ارزش معاملات دلاري روز چهارشنبه از ۵۴ ميليون دلار فراتر رود.
در تالار محصولات صنعتي و معدني بورس کالاي ايران نيز در گروه فولاد در مجموع ۹ هزار و ۶۱۶ تن انواع سبد ميلگرد، ميلگرد کلاف و ورق قلع اندود به ارزش بيش از ۱۸۵ ميليارد ريال به فروش رفت. از ديگر کالاهاي داد و ستد شده در اين تالار مي توان به معامله ۴۰ تن بيلت ۶۰۶۳-۱۲ شرکت ايرالکو اشاره کرد.
در تالار فرآورده هاي نفت و پتروشيمي بورس کالاي ايران نيز تا ساعت ۱۴ بالغ بر ۳۰۸ تن مواد پليمري، ۶۹ تن اسلاگ واکس سنگين، ۷۲۰۶ تن مواد شيميايي، ۲۵ هزار و ۷۴۷ تن انواع قير ، ۷۰ تن انواع گاز و ۴ هزار تن وکيوم باتوم مورد معامله قرار گرفت.
تالار کشاورزي نيز امروز شاهد معامله ۱۵ تن ذرت روسيه و ۱۰ تن کنجاله آفتابگردان پليت قزاقستان بود.