مشاهده مطلب

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱      ۰             1819      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

محمدرضا فلاح‌زاده در فرودگاه یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مرمت و بازسازی ایستگاه پمپاژ شماره ۴ خط اول انتقال آب به یزد، آب به سمت مخزن سنگاوی جاری شده و حرکت آن به سمت مخزن شحنه یزد در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: با پر شدن مخزن شحنه، آب خط انتقالی از امروز دوباره به روی مردم یزد گشوده می‌شود و مردم از این حق قانونی خود بهره‌مند می‌شوند.

فلاح‌زاده ضمن قدردانی از تلاش ویژه و پیگیری وزرای کشور، اطلاعات و نیرو، مسئولان استان اصفهان و پیگیری‌های مسئولان استان یزد و عنایت ویژه رهبری و رئیس جمهور برای بازگرداندن آب به یزد قدردانی کرد.

وی از مردم اصفهان نیز قدردانی کرد و گفت: دولت مصوباتی داشته تا مشکلات کشاورزان و مردم مناطق شرق اصفهان که از خشکسالی آسیب دیده‌اند نیز حل شود.

فلاح‌زاده اعلام کرد: آحاد مردم و خواص استان اصفهان می‌دانند آبی که به استان یزد تعلق گرفته از آب انتقالی زاگرس مرکزی، کانال کوهرنگ ۱ و ۲، چشمه لنگان و آب سیلابی است که پشت سد ذخیره می‌شود و از حق‌آبه مردم شهرهای اصفهان نیست.

وی عنوان کرد: مقدار این آب بالغ بر ۶۰۰ میلیون متر مکعب است و به طور متوسط سالانه ۵۵ میلیون متر مکعب آن به یزد منتقل می‌شود.

فلاح‌زاده از مردم یزد نیز خواست تا همچون گذشته در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

منبع: فارس

 برچسب ها : ، ، ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: