مشاهده مطلب

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱      ۰             918      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

اسامي آن دسته از كالاها و اقلامي كه صادرات آن ها مشروط به تامين بازار داخل و منوط به پرداخت عوارض صادراتي شده است،‌ اعلام شد.
به گزارش معدن نيوز، به موجب مصوبه اخير هيئت وزيران، به منظور تامين نياز بازار داخل، كالاهاي تك ستاره ذكر شده در بخشنامه سازمان توسعه تجارت ايران، مشمول پرداخت عوارض صادراتي شده به طوريكه صادرات اين دسته از كالاها از ۲۶آبان ماه جاري مشروط به تامين بازار داخل و نيز پرداخت عوارض صادراتي است.
بر همين اساس كلاهاي ستاره دار فقط در صورت تامين نياز بازار داخل و پرداخت عوارض صادراتي، ‌اجازه صدور خواهد داشت.
اسامي كالاها و اقلام ستاره دار كه صدور آن به ساير كشورها، مشروط به تامين بازار داخل و نيز پرداخت عوارض گمركي است به شرح ذيل است:
از ۲۶آبان ماه جاري صادرات الكيل بنزن خطي LAB(با رديف تعرفه ۳۸۱۷۰۰۱۰)، بنزن(۲۹۰۲۲۰۰)، پلي اتيلن (۳۹۰۱۱۰-۳۹۰۱۲۰)، پي وي سي (۳۹۰۴۱۰)، كريستال ملامين(۲۹۳۳۶۱۰۰) بدون پرداخت عوارض، تيرآهن(۷۲۱۶)، ميلگرد(۷۲۱۳-۷۲۱۴) با عوارض۴۰درصدي،‌ ورق فولادي(۷۲۱۲-۷۲۰۸-۷۲۰۹-۷۲۱۰-۷۲۱۱) با پرداخت ۵۰درصد، مفتول مسي(۷۴۰۸)۸۵درصد و در نهايت كاتد مسي در ازاي پرداخت ۱۰۰درصد عوارض، ممكن خواهد بود.
بر اساس تبصره مصوبه هيات وزيران، كالاهاي تك ستاره پس از تامين نياز داخل و بر اساس مجوز كارگروه تنظيم بازار كه توسط سازمان توسعه تجارت ايران ابلاغ مي شود، مي توانند صادر شوند ضمن آنكه صادرات كالاهاي مذكور منوط به پرداخت عوارض اعلام شده خواهد بود.
در اين ميان صادرات اقلام دارويي و درماني كه در رديف كالاهاي دوستاره قرار گرفته است، بدون پرداخت هرگونه عوارض صادراتي از ۲۶آبان ماه جاري موكول به اخذ مجوز وزارت بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشكي است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: