مشاهده مطلب

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶      ۰             14072      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

وجود ۲ و نیم درصد ذخیره سنگ‌آهن کشور در کردستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت : با وجود ۱٦۵ معدن سنگ آهن کشور، حدود ۲و نیم درصد ذخایر سنگ آهن کشور در استان کردستان است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در بیست و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار و مدیران بخش دولتی و خصوصی با دستور طرح مشکلات و موانع حوزه معدن و فرآوری مواد معدنی و ارائه راهکارها جهت حل آنها برگزار شد، گفت: کردستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه معادن است که می توان به ۲ و نیم درصد ذخیره سنگ‌آهن کشور در استان اشاره کرد.
دره وزمی عنوان کرد: در حال حاضر ذخیره قطعی ۱۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کردستان ٦۱٠ میلیون تن است.
وی با اشاره به اینکه ۵٦٠ میلیون تن ذخایر معادن غیرفلزی در کردستان وجود دارد، افزود: آمار معادن فعال افزایش یافته و در همین راستا بیش از یک هزار و۹٠٠ نفر اشتغال واقعی داریم.
وی افزود: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معدن در سطح استان ۳۸٤مورد است و با وجود ۱٦۵ معدن سنگ آهن کشور، حدود ۲و نیم درصد ذخایر سنگ آهن کشور در استان کردستان است.
دره وزمی تصریح کرد: در سال گذشته در کردستان در حدود ۲ هزار و ۱٠٠ کیلوگرم طلا تولید شده است که این مقدار در واقع بیش از ٦٠ درصد طلای تولیدی در کشور است. لذا با این میزان ظرفیت و پتانسیل در کردستان باید جایگاه معدنی ما در کشور و دنیا پیشرفت کند.
وی عنوان کرد: استان کردستان بهشت معادن است و در بحث پهنه اکتشافی باید وارد فازهای جدیدی شویم و کانسارهای زیرزمینی جدیدتری را اکتشاف نمائیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: راه‌اندازی زنجیره فولاد و ایجاد واحدهای فرآوری معادن در راستای جلوگیری از خام‌فروشی و بازگشت ارزش افزوده این معادن به استان در حال برسی است.
وی گفت: کردستان با دارا بودن یک و ۷۵صدم درصد ذخایر معدنی سنگ‌های تزئینی کشور، اقدام به پوشش کامل داده های ماهواره ایی نمودیم و عملیات موفق ژئوفیزیک هوایی هم در سال ۸۳ در منطقه سقز انجام شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های عظیم معادن کردستان خاطر نشان ساخت: کردستان با دارا بودن ۲ و نیم درصد ذخایر سنگ آهن کشور می تواند نقش بسزایی را در افزایش تولید فولاد در کشور داشته باشد. لذا با توجه به نیاز سالانه زنجیره فولاد به ۴ و نیم میلیون تن سنگ آهن و با توجه به ذخایر بسیار خوب در استان این زنجیره به طور قطع دارای توجیه فنی و اقتصادی بوده و یم تواند نقش بسزایی را در رونق اقتصادی استان و کشور ایفا نماید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ارزشمند دانستن ظرفیت ها و پتانسیل های سنگ آهن در کردستان عنوان در همین راستا ۱۷ پروانه بهره برداری در این زمینه صادر شده است.
وی اظهار داشت: سنگ آهن استان کردستان بسیار ارزشمند است و تعداد ۱۷ پروانه جزء پتانسیل‌های خوب استان است و طلای ساریگونی نیز از  طلاهای مهم دنیا است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: