بهگزارش معدن ۲۴، محمدرضا منصوری صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ محلات اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه بروزرسانی اطلاعات و معرفی کالاها و خدماتی بود که میتوان به دنیا عرضه کرد و در دو مقوله توانمندسازی و بستهبندی و برندسازی باید کارهای بسیاری انجام دهیم تا شاهد عرضه محصولات خود در بازار جهانی باشیم.
وی افزود: در ایران قیمت حاملهای انرژی و ارتباط آن با کالاهای صادراتی پایین و یا حتی رایگان است و این در حالی است که قدرت صادرات هم بسیار پایین بوده که باید باید برای بهتر شدن این وضعیت گامهای حرفه ای در بازاریابی برداریم و به واسطه نهادینه کردن کارآفرینی گامی موثر به سوی تولیدات برداریم.
نماینده مردم نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس طرحی با عنوان جلوگیری از صادرات سنگ خام برای به وجود آوردن تفکر کارآفرینی در دوران تحصیل مطرح و به تصویب رسید که در این راستا باید در زمینه سنگهای صادراتی صادرات انجام دهیم تا علاوه بر دریافت ارزش افزوده بتوانیم از هدر رفت منابع کشور جلوگیری کنیم و با مشارکت با سرمایهگذاران خارجی چرخشی در صنعت سنگ ایجاد و کیفیت ناب و با کیفیت داشته باشیم تا بتوانیم با دنیا رقابت کنیم و از توان خارجیها در این زمینه استفاده کنیم.
منصوری بیان کرد: از مزایای حضور در نمایشگاه برقراری ارتباط مستقیم با متقاضیان حجم بالا برای محصولات، همچنین شناسایی و استخراج تقاضای کشورهای دیگر برای انواع سنگ بود.
وی ادامه داد: رکن اصلی حضور در نمایشگاهها شناسایی بازار مقصد است و اگر اطلاعات مربوط به بازار به درستی ارزیابی شود ما میتوانیم هر بازار را متناسب با مزیت نسبی خود هدف بگیریم.
نماینده مردم نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پاشتنه اشیل صنعت سنگ کشور نبود تکنولوژی مناسب در بخش معادن است که این امر سبب ایجاد اخلال در زنجیره تولیدات این صنعت شده و ترمیم این بخش نیازمند اراده دولت در قالب عرضه تسهیلات هدفمند است.
وی اضافه کرد: توسعه بخش معدن، منافع بسیاری چه به شکل مستقیم با بالا بردن سهم معدن در تولید ناخالص ملی و چه به شکل غیر مستقیم از طریق اشتغالزایی، توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته، ممانعت از مهاجرت به همراه دارد.
2- از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.