مشاهده مطلب

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵      ۰             6504      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

شروع ۸ محدوده معدنی برای اکتشاف آنتیموان

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در حال حاضر، 8 محدوده معدنی برای اکتشاف فلز آنتیموان شروع شده است.

به گزارش ماین نیوز، وجیه ا… جعفری امروز در مراسم افتتاح کارخانه استحصال شمش سفیدابه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: در کشورمان ۱۵ کانسار آنتیموان در ۳ منطقه وجود دارد که فعال ترین آن، معدن سفیدابه است. این معدن با ۲۵ هزار تن ذخیره قطعی، جزو کانسارهای بزرگ معدنی است و با عیار ۱۶ درصد، در ردیف کانی های پرعیار و بسیار خوب تلقی می شود.

وی ادامه داد: ایمیدرو برای کانسارهای آنتیموان برنامه جدی دارد که می تواند در کشور تحول ایجاد کند.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصریح کرد: از محدوده های آغاز شده، ۶ محدوده پروانه بهره برداری دارند، ۲ گواهی کشف در حال صدور و ۳ محدوده در حال گزارش گیری است.

جعفری خاطرنشان کرد: این واحد استحصال با پشتیبانی رییس هیات عامل ایمیدرو در مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ساخته شد و به رغم مشکلات موجود، به محل معدن انتقال یافت.

به گفته مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مجموع ذخایر آنتیموان در جهان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که ۹۵۰ هزار تن آن در چین است و مابقی ذخایر در آمریکا، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و بولیوی هستند.

وی ادامه داد: قیمت هر تن کانسنگ آنتیموان با عیار ۱۵ درصد ۱۰ میلیون ریال یا ۳۰۰دلار است که با فرآوری، قیمت هر تن به ۲۱۷میلیون ریال یا ۶۲۰۰دلار می رسد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: