مشاهده مطلب

      ۲۱ دی ۱۳۹۴      ۰             5975      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه همه مراحل طراحی، اجرا و ساخت پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با مهندسی ۱۰۰ درصد ایرانی صورت گرفته، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با روحیه انقلابی و بسیجی پای کار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کل سپاه، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی روز دوشنبه در مراسم افتتاح پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی که با حضور رئیس جمهوری، وزیر نفت و جمعی از فرماندهان همچنین مدیران و مسئولان حوزه نفت و گاز در عسلویه برگزار شد، عنوان کرد.
وی با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته در خصوص فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی ادامه داد: این پالایشگاه با تدبیر مسئولان و زحمات مهندسان ایرانی و جوانانی که تداعی گر دوران عزت آفرین دفاع مقدس هستند، به ثمر رسیده است.
عبداللهی از راه اندازی پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به عنوان اقدامی جهادی یاد کرد و گفت: امروز در تمامی پروژه ها و کارگاه ها، رزمندگان و جهادگران عرصه سازندگی کشور با هدایت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و پشتیبانی دولت مشغول ایفای نقش مؤثر هستند.
وی با بیان اینکه ۱۲۵ میلیون نفر ساعت کار در این پروژه انجام گرفته، افزود: انجام شش میلیون متر مکعب خاک برداری و خاک ریزی و شش هزار کیلومتر کابل گذاری، گوشه ای از اقدامات قرارگاه در اجرای پروژه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه هیچگونه نیازی به مهندسی خارجی در اجرای پروژه ها نداریم، گفت: امروز با مهندسی ۱۰۰ درصد ایرانی، تمامی مراحل از طراحی، تجهیز، تأمین کالا و ساخت پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با بهترین کیفیت صورت گرفته است.
سردار عبداللهی با بیان اینکه پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا کنون ۱۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون متر مکعب گاز را وارد شبکه کرده، گفت: با محاسبه ارزش ارزی تولیدات این پالایشگاه، می توان گفت این پالایشگاه تاکنون بیش از دو برابر هزینه ساخت خود تولیدات داشته است.
وی با تأکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با روحیه انقلابی و اعتقاد بسیجی پای کار است، افزود: امروز ۹ ابرپروژه توسط قرارگاه در حال انجام است که تاکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت کار داشته و در صورت حمایت دولت و تأمین مالی بخش های باقی مانده در کمتر از دو سال به اتمام رسیده و عایدی ۴۰ میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت.
سردار عبداللهی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور ادامه داد: با رفع موانع کوچک و روحیه جهادی و بسیجی می توانیم به توفیقات بسیاری دست یابیم.
پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین پالایشگاه، از پیشرفته ترین پالایشگاه های کشور به شمار می رود که تمامی مراحل از مطالعه تا راه اندازی و تولید آن با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی و به دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه اجرا شده است.
با افتتاح پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، تولید روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، ۲۷۰۰ تن اتان، ۲۹۰۰ تن پروپان و بوتان محقق می شود.
افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در حالی صورت گرفت که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره برداری کامل قرار دارد.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و بهره مندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته در شرایط تحریم جایگزین مناسبی برای شرکت های خارجی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی باشد و اجرای موفق فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در بستر تحریم ظالمانه غرب علیه ملت ایران آن هم بدون هیچگونه وابستگی به مهندسان خارجی و با تکیه بر توان داخلی، از مصادیق توانمندی و حضور موفق قرارگاه در این عرصه است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: