مشاهده مطلب

      ۰۸ اسفند ۱۳۹۷      ۰             17245      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، خداداد غریب پور ، رییس هیات عامل ایمیدرو، در جمع مدیران و کارکنان حراست شرکت های تابعه ایمیدرو در مشهد گفت: بیش از ۷۰۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه معدن و صنایع معدنی اشتغال دارند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا دهه فجر برای حدود ۳ هزار نفر در سراسر کشور در بخش معدن و صنایع معدنی اشتغالزایی صورت گرفته است.

غریب پور تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن داریم که بالای ۳۰ درصد آن در سنگان است. وی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه های سنگان حدود ۱۰هزار شغل مستقیم و ۴۰هزار شغل غیرمستقیم در این منطقه ایجاد خواهد شد.

سرمایه گذاری ۷هزار میلیارد تومانی در لامِرد

وی ادامه داد: طی سال جاری۱٫۲ میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی افتتاح شده است. وی یادآور شد: طی روزهای اخیر در لامرد ۹۰ میلیارد تومان طرح گازرسانی، آبرسانی و برق افتتاح شد. به گفته غریب پور، تاکنون حدود ۷هزار میلیارد تومان در پروژه های منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد هزینه شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: اولویت ما توانمندسازی و صیانت و حمایت از بخش معدن و صنایع معدنی است در این میان یک بخش از فرایند کار آموزش است که بخش مهندسی ایمنی، فرآوری و اکتشاف است. بخشی دیگر نیز به روز کردن دانش کارکنان در این بخش است.

سبقت سهم صادرات معدن و صنایع معدنی ایران از میانگین جهانی

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: سهم گردش مالی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران بالاتر از میانگین جهانی است. وی ادامه داد: گردش مالی سالانه معدن و صنایع معدنی در دنیا ۲۲۰۰میلیارد دلار است که ۳۰درصد از این رقم به تجارت این بخش اختصاص دارد. وی ادامه داد: این در حالی است که سهم صادرات معدن و صنایع معدنی ایران معادل ۴۰درصد از گردش مالی بخش معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور افزود: حدود ۱۳۰۰میلیارد دلار یعنی ۶۶ درصد گردش مالی سالانه دنیا مربوط به فولاد، زغالسنگ وسنگ آهن است. غریب پور یادآور شد: در سال ۹۷ از مجموع ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران حدود۲۲ درصد مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی به اهمیت فولاد و آلومینیوم در اقتصاد جهانی اشاره کرد و افزود: حلقه اول صنعت را فولاد وآلومینیوم تشکیل می دهند یعنی هرکشوری که بخواهد صنعتی شود نیازمند فولاد و آلومینیوم است.

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: در بعد ملی خوشبختانه کارهای بزرگی طی پنج سال اخیر صورت گرفته است که از جمله می توان به کار اکتشافی ۲۷۰هزار کیلومترمترمربع درکشور اشاره کرد.

وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب تولید فولاد خام ایران به ۳۶۸هزار تن می رسید که اکنون به ۲۴ میلیون تن افزایش یافته است. یعنی ماهانه بیش از ۲ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود.

غریب پور خطاب به مدیران وکارکنان حوزه حراست ایمیدرو و شرکت های تابعه عنوان کرد: حراست وظیفه صیانت و راهنمایی کارکنان در جهت تقویت توانمندسازی این حوزه را برعهده دارد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: