مشاهده مطلب

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵      ۰             6939      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل چادرملو، گل گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه، ۹ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۶۷۹ تن «کنسانتره سنگ آهن» تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۸ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۵۴ تن بود.

در میان شرکت های تولیدکننده، «چادرملو» ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۴۲ تن، «گل گهر» ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۰۸ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۰۳ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۴۴ تن و «سنگان» ۴۱۰ هزار و ۳۸۲ تن بود.
بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۴ ماهه نخست امسال، ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۹۴ تن «سنگ آهن دانه بندی» تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۴۲ تن)، ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد. از این میزان، شرکت سنگان «۷۱۷ هزار و ۶۶۳ تن»، فلات مرکزی «۵۱۰ هزار و ۲۵۸ تن» ، مرکزی «۵۳۹ هزار و ۶۷۰ تن»، جلال آباد «۳۳۴ هزار و ۷۹۳ تن»و چادرملو ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن تولید کرده است.
همچنین، طی تیرماه، یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۸۳۰ تن «کنسانتره سنگ آهن» و ۲۰۸ هزار و ۴۲۶ تن «سنگ آهن دانه بندی» توسط تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور به واحدهای فرآوری ارسال شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۵ درصد رشد  و ۳۵ درصد کاهش نشان می دهد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: