مشاهده مطلب

      ۰۷ آذر ۱۳۹۵      ۰             7358      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رشد ۱۱ درصدی تولید سنگ آهن خام در معادن بزرگ کشور

شرکت های بزرگ معدنی کشور طی 7 ماهه سال 95، بیش از 17.8 میلیون تن کنسانتره آهن تولید کردند که حدود 21 درصد بیش از رقم تولید مدت مشابه سال گذشته محسوب می شود.

تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل چادرملو، گل گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه، ۱۷ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۴۴۰ تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۹۳۵ تن بود که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰٫۹درصد همراه شد.

در میان شرکت های تولیدکننده، «گل گهر» ۷ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۳۵ تن، «چادرملو» ۵ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۳۱ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۵۷ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۹۸ تن و «سنگان» ۸۶۰ هزار و ۷۱۹ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. رشد ۱۱ درصدی تولید سنگ آهن خام افزون بر این، از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه، ۱۹ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۳۵۶ تن سنگ آهن خام تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۱۷ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۳۹ تن)، ۱۱ درصد رشد نشان می دهد. از این میزان، تولید شرکت «گل گهر» ۷ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۳۶ تن، «چادرملو» ۵ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۴۰۶ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۱۵ تن، «سنگان» ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۷۶۸ تن، «جلال آباد» ۶۲۳ هزار و ۲۶۹ تن، «فلات مرکزی» ۴۴۷ هزار و ۵۷۵ تن و «میشدوان» ۳۳۲ هزار و ۳۸۷ تن بود. تولید ۳٫۷ میلیون تن دانه بندی ۶ شرکت بزرگ معدنی طی ۷ ماهه امسال، ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۴ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۸۵ تن)، ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد. از این میزان، شرکت سنگان «یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۸ تن»، مرکزی «یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۰ تن»، جلال آباد «۶۲۳ هزار و ۲۶۹ تن»، فلات مرکزی «۴۴۷ هزار و ۵۷۵ تن»، میشدوان «۳۳۲ هزار و ۳۸۷ تن» و چادرملو ۸۲ هزار و ۶۷۵ تن تولید کرده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: