مشاهده مطلب

      ۱۲ دی ۱۳۹۵      ۰             7465      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رشد صدور مجوزهای معدنی در ۸ ماه امسال

تعداد پروانه های معدنی جدید صادر شده در هشت ماه منتهی به پایان آبان ماه امسال برابر با 527 فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد افزایش داشت.

به گزارش سایت مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی به نقل از  ایمیدرو، طبق گزارشی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است در هشت ماه امسال ۴۹۸ مجوز پروانه اکتشاف صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل ۸٫۷ درصد برخوردار شد.

همچنین مجوز گواهی کشف صادر شده در دوره مورد گزارش برابر با ۳۵۴ فقره بود.حقوق دولتی وصول شده در هشت ماه سال جاری به بیش از ۲۲۸۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۵٫۲ درصد کاهش همراه شد.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وضعیت صادرات بخش معدن در دوره مورد گزارش مطلوب بود و میزان واردات کاهش داشت.

صادرات تولیدات معدنی در هشت ماه امسال به لحاظ وزنی به ۱۶ میلیون و ۸۲۳ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷٫۷ درصد افزایش داشت و صادرات این بخش به لحاظ ارزشی نیز برابر با ۷۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که رشد ۴۴٫۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

همچنین واردات بخش معدن روند نزولی داشت به طوری که در هشت ماه امسال میزان واردات این بخش با ۷۰ درصد کاهش به ۵۱۵ هزار و ۴۰۰ تن رسید و از نظر ارزشی نیز ارزش واردات این بخش با ۶۴٫۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۵٫۲ میلیون دلار رسید.

ذخایر قطعی معادن کشور ۴۰ میلیارد تن و میزان استخراج سالانه از معادن حدود ۴۰۰ میلیون تن است. تاکنون ۶۸ نوع ماده معدنی در ایران شناسایی شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: