مشاهده مطلب

      ۰۳ خرداد ۱۳۹۵      ۰             6612      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رشد تولید فولاد خام ایران در شرایط افت تولید جهانی

گزارش انجمن جهانی فولاد خبر از روند رو به رشد تولید فولاد خام ایران در چهار ماه ابتدای سال 2016 می دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، میزان تولید فولاد خام ایران از ابتدای ژانویه تا پایان فوریه سال جاری میلادی به ۵٫۵ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۵ درصد افزایش داشته است.

در همین شرایط ایران در ماه آوریل(۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت جاری) ۱٫۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل،‌ با رشد ۷٫۸ درصدی همراه شد. این در شرایطی است که بزرگان فولاد جهان همچنان روند کاهشی تولید فولاد را در پیش گرفته اند. در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۵ چین ۲۶۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که این میزان در مدت مشابه سال جاری با ۲٫۳ درصد کاهش به ۲۶۱ میلیون تن رسید. ژاپن و کره جنوبی نیز با ۲٫۳درصد کاهش به ترتیب ۳۴و۲۲ میلیون تن تولید داشته اند.

کل تولید فولاد خام در خاورمیانه در ۴ ماه سال ۲۰۱۶ با کاهش ۳٫۶درصدی به ۸٫۹ میلیون تن رسید. همچنین طی این مدت تولید فولاد خام برزیل با ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹٫۷ میلیون تن رسید.

در اتحادیه اروپا نیز میزان این تولیدات۵۴٫۴میلیون تن بود که با۶٫۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شد. در این مدت هند اما همچون سال قبل در مسیر افزایش تولید قرار دارد به طوری که طی این مدت با تولید ۳۰٫۷میلیون تن فولاد خام شاهد رشد ۲٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

طی چهارماهه نخست سال ۲۰۱۶، میزان تولید فولاد خام ۶۶ کشور عضو انجمن جهانی فولاد با ۲٫۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۲۱ میلیون تن رسید. از سوی دیگر تولید فولاد خام ۶۶ کشور جهان در ماه آوریل ۱۳۵ میلیون تن اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۰٫۵درصد کاهش همراه بوده است.

طی این مدت تولید فولاد خام چین نیز با ۵ درصد افزایش به ۶۹٫۴ میلیون تن رسید.کره جنوبی و روسیه نیز با تولید ۵٫۷ و ۵٫۹میلیون تن فولاد خام به ترتیب با ۱٫۳ و ۰٫۴ درصد کاهش مواجه شدند. اوکراین و امریکا نیز به ترتیب با ۱۱٫۷ و ۲٫۵ درصد افزایش ،۲٫۲ و ۶٫۶ میلیون تن تولید داشتند.

تولید فولاد خام برزیل نیز طی مدت مذکور با ۲۰٫۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲٫۳ میلیون تن رسید.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: