مشاهده مطلب

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶      ۰             13333      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

دستاوردهای وزارت دفاع با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد/پرواز پهپاد و بالگرد ایرانی

تهران- ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای دو سال اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنوان نماد اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس جمهوری در سازمان پشتیبانی و نوسازی هلکوپترهای ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در سازمان پیشتیانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران از نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مهاجر ۶، موشک کروز ضد کشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور رونمایی شد.
همچنین در این مراسم آزمایش تاکسی، حرکت برروی زمین و آماده سازی برای پرواز جنگنده قاهر اف ۳۱۳ و ۲۰ فروند بالگرد تعمیر اساسی شده برای استفاده نیروهای مسلح و کاربران کشوری رونمایی شد.
ایده پردازی، طراحی، ساخت، آزمایش و استاندارد سازی هواپیمای جت آموزشی از ابتدا تا انتها در داخل کشور صورت گرفته و کشور را در شمار معدود کشورهای دارای توانمندی فرآیند طراحی و ساخت هواپیما در این کلاس قرار داده است.
همچنین پهپاد تاکتیکی مهاجر ۶ مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه پذیری توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی شده است تا در عملیات های محوله و محیط ها و شرایط متغییر کارآمد باشد.
جنگنده قاهر اف ۳۱۳ نیز با هدف تجمیع دانش طراحی موجود در کشور، کاهش زمان تحقیق، توسعه و زمان دستیابی به محصول با استفاده از فناوری ها و فرآیندهای نوین به کارگرفته شده است.
بر اساس این گزارش، یک فروند پهپاد و بالگرد تولید داخلی نیز در حضور رئیس جمهوری که علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری او را همراهی می کردند، به پرواز در آمد.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: