مشاهده مطلب

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵      ۰             12976      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

درگیری و خشونت میان طرفداران و مخالفان ترامپ در سراسر آمریکا

نیویورک-ایرنا- درگیری های خشونت آمیز و گاه خونین میان طرفداران ترامپ با گروه های مخالف در شهرهای مختلف آمریکا و از جمله شهر دانشگاهی برکلی کالیفرنیا به مجروح شدن تعدادی و بازداشت شماری از تظاهر کنندگان از هر دو گروه منجر شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، با تداوم تظاهرات اعتراضی مردم آمریکا علیه رییس جمهوری این کشور که از نخستین روز پیروزی وی در انتخابات، به طور پراکنده ادامه دارد. روز یکشنبه (به وقت محلی) در یک فراخوان جمعی از سوی گروه های حامی دونالد ترامپ، گردهمایی های زیادی در شهر های مختلف آمریکا به منظور اعلام حمایت از رییس جمهوری این کشور برگزار شد.
گروهی از طرفداران ترامپ شب گذشته در پارکی در شهر برکلی از ایالت کالیفرنیای آمریکا اجتماع کردند و با بر افراشتن پرچم آمریکا به دادن شعار در حمایت از وی پرداختند.
سخنگویان این تظاهر کنندگان به خبرنگاران گفتند به این دلیل به خیابان ها ریخته اند تا نشان دهند که برغم تظاهرات مخالفان، ترامپ هنوز از حمایت قشرهای زیاد و گسترده ای از مردم برخوردار است.
رویتر با اشاره به اینکه شهر برکلی یکی از برجسته ترین شهرهای ایالت کالیفرنیا محسوب می شود، گفت : به تدریج گروهای مخالف رییس جمهوری آمریکا به این پارک سرازیر شدند و با دادن شعار های اعتراضی علیه ترامپ به تحریک حامیان او پرداختند.
بر همین اساس، این تحریکات به درگیری های خشونت آمیزی میان گروهای مخالف و موافق منتهی شد که سرانجام با مجروح شدن عده ای و بازداشت شماری از تظاهر کنندگان در هر دو گروه خاتمه یافت.
همزمان با این تظاهرات گروه های مخالف و موافق ترامپ در شهر های مختلف آمریکا از جمله مینیا پولیس از ایالت مینه سوتا، نشویل تنسی، مارالاگو فلوریدا (محل ویلای تفریحی ترامپ)، نیویورک، واشنگتن و بسیاری شهرهای دیگر به تظاهرات دست زدند که در برخی از آن ها عده ای در نتیجه درگیری های خشونت آمیز مجروح و عده دیگری نیز بازداشت شدند.
رویتر یاد آور شد که برخی از این اجتماعات و تظاهرات بدون خشونت و درگیری و حتی دخالت پلیس به آرامی خاتمه پیدا کرد.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: