مشاهده مطلب

      ۰۷ فروردین ۱۳۹۶      ۰             13146      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
کویت :

به آغاز گفتگوهای ایران و شورای همکاری خلیج فارس امیدوار هستیم

تهران - ایرنا - به دنبال گفتگوهای سیاسی مستمر و رد و بدل شدن پیام های کتبی اخیر میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس با وساطت دولت کویت، وزارت امور خارجه این کشور ابراز امیدواری کرد گفت و گوها میان تهران و این شورا بزودی آغاز شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، خالدجارالله قائم مقام وزارت امور خارجه کویت شب گذشته در گفتگویی با خبرنگاران تصریح کرد : کویت امیدوار است که این رایزنی های مشترک میان تهران و شورای همکاری (خلیج فارس )پس از انتقال پیام های سیاسی آغاز شود و کویت پاسخ جمهوری اسلامی ایران و پیام کتبی که از تهران دریافت کرده است را به اطلاع سران کشورهای عربی رسانده است .
وی افزود:وزرای امو خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پنج شنبه هفته جاری نشستی مشترک را برگزار می کنند و موضوع گفتگوها با ایران نیز در این نشست مطرح خواهد شد و سپس گام های بعدی در این زمینه اتخاذ می شود.
جارالله همچنین با اشاره به خبرهای منتشر شده در زمینه ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر گفت : دوستان ما در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند که این نیروگاه تحت شرایط امنیتی بسیار دقیق و با معیارهای دقیق ساخته و مدیریت می شود و کویت نیز امیدوار است که با نظارت بین المللی جلوی هرگونه احتمال نشت تشعشعات هسته ای گرفته شود .
به عقیده کارشناسان، بهره گیری از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی مشترک، همگرایی بیشتر در مواضع فرامنطقه ای و بین المللی، تامین کامل صلح، ثبات و امنیت منطقه و نیز رشد و شکوفایی کشورهای اسلامی از جمله عللی است که اهمیت همکاری های راهبردی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را دوچندان کرده است.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: