مشاهده مطلب

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶      ۰             13306      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

بهره برداری و آغاز اجرای ۴۳ طرح، رهاورد دومین سفر رئیس جمهوری به مازندران

ساری – ایرنا - بهره برداری و عملیات اجرایی 43 طرح عمرانی و زیرساختی در بخش های صنعتی، آموزشی، بهداشتی، کشاورزی، راه و شهرسازی و حوزه های دیگر با 33 هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با دومین سفر رئیس دولت یازدهم روز سه شنبه در استان مازندران آغاز شد .

به گزارش ایرنا ، دکتر حسن روحانی همزمان با میلاد باسعادت اولین اختر آسمان ولایت به همراه سه معاون و ۱۱ وزیر کابینه یازدهم برای افتتاح ۳۴ طرح با اعتباری افزون بر ۱۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح با اعتبار تخصیص یافته بیش از ۱۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال مهمان مردم مازندران بود.
ارمغان سفر دکتر روحانی و هیات دولت و دستاورد اجرای این طرح ها برای خطه مازندران اشتغالزایی بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی است.
** بهره برداری از اسکله و کارخانه کاغذسازی بندر امیرآباد بهشهر
با بهره برداری از ۶ اسکله در بندرامیرآباد مازندران ، ظرفیت بارگیری و تخلیه این بندر از چهار میلیون تن به ۷٫۵ میلیون تن افزایش یافت.
همچنین باحضور رئیس جمهوری بزرگ ترین کارخانه کاغذ تحریر کشور در بندر امیرآباد افتتاح شد که با بهره برداری از آن ، حدود ۱۰ درصد نیاز کشور به واردات این نوع کاغذ کاهش یافته است.
این واحد صنعتی که در سال ۸۷ کلنگ زنی شده بود با کلید تدبیر دولت یازدهم با رفع موانع در سال جاری به مرحله تولید رسید. کارخانه کاغذ تحریر کشور سالانه حدود ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تن کاغذ تحریر و چاپ تولید می کند و برای ساخت آن یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
** بهره برداری از کارخانه زغالشویی البرز مرکزی
برای ساخت و تجهیز کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی در زیراب مازندران ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و دستگاه های مورد نیاز این واحد صنعتی از کشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.
کارخانه زغالشویی البرزمرکزی با ظرفیت شست و شوی سالانه ۵۰۰ هزار تن زغال برای انجام فعالیت در ۲ شیفت برنامه ریزی شده که ساخت این کارخانه با رعایت ضوابط زیست محیطی و پرهیزاز هرگونه آلایندگی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد.
** افتتاح مجتمع مرغداری ۳۰ هزار قطعه ای فریدونکنار
این مجتمع در دوره ۱۸۰ روزه به میزان چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تخم مرغ نطفه دار تولید می کند که این تخم مرغ های نطفه دار جهت پرورش مرغ گوشتی تولید می شود.
اجرای این طرح تولیدی از سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت سه هکتار و اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.
** اجرای طرح هر روستا یک محصول
طرح هر روستا یک محصول در روستای ورازان نور با ایجاد ۵۴ کارگاه خیاطی در منازل روستاییان اجرا و با راه اندازی این کارگاههای خیاطی، برای ۳۵۰ نفر از اهالی این روستا اشتغال ایجاد شد.
برای اجرای طرح روستای ورازان حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات این صندوق پرداخت شده است.
اجرای طرح یک روستا یک محصول با هدف شناسایی پتانسیل های هر روستا آغاز و به عنوان پایلوت در چهار روستای مازندران اجرا شد.
** افتتاح و آغاز اجرای چهار طرح دانشگاه مازندران
بازارچه دانشجویی با ۱۷ غرفه که در ۹۰۰ متر مربع با اعتبار هشت میلیارد ریالی ظرف مدت ۶ ماه احداث شده است، مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین عملیات اجرائی ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی در چهار طبقه و ۵۰ واحد و در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و درمانگاه شبانه روزی دانشگاه مازندران با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال نیز آغاز و مقرر شد برای مدت زمان چهار سال به بهره برداری برسد.
عملیات اجرایی اورژانس ۱۱۵ مرکز دانشگاه مازندران نیز با یکصد متر مربع زیربنا با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شد و ظرف مدت زمان چهار ماه به بهره برداری خواهد رسید
** افتتاح و کلنگ زنی سه پروژه ورزشی
سالن ورزشی شهدای روستای نعمت آباد تنکابن با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
همچنین پایگاه قهرمانی غرب مازندران به منظور استعدادیابی ورزشکاران در شهرستان تنکابن همزمان با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح و عملیات اجرایی سالن کشتی شهر جویبار نیز آغاز شد.
اعتبار اولیه برای ساخت این سالن کشتی ۵ هزار نفری حدود ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
** افتتاح ۱۳ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۳۵۲ میلیارد ریال
کلینیک های ویژه و تخصصی درمانی در شهرستان های رامسر ، سوادکوه ، فریدونکنار ، محمودآباد ، نکا ، نور و نوشهر از جمله طرح های بهداشتی افتتاح شده با حضور رئیس جمهور بود.
برای ساخت این کلینک ها بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
احداث و تجهیز اورژانس و بلوک زایمانی در بیمارستان های زیراب و تنکابن ، تجهیز سی تی اسکن و فلورسکوپی بیمارستان ساری ، احداث و تجهیز آی سی یو بیمارستان تنکابن، توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان های محمودآباد و رامسر نیز از دیگر طرح های بهداشتی بود که در سفر رئیس جمهور وهیات دولت به مازندران به بهره برداری رسید.
میزان اعتبار صرف شده برای اجرا این پروژه ها نیز ۱۴۲ میلیارد ریال عنوان شد.
** بهره برداری از ۱۵ هزار میلیارد ریال پروژه راه و شهرسازی
۹۸۵ میلیارد تومان از پروژه های افتتاحی در این بخش مربوط به بندرامیرآباد و مهم ترین پروژه های افتتاحی در این بندرگاه ۶ پست اسکله، تجهیزات تخلیه وبارگیری، کارخانه کاغذسازی و انبار ذخیره گندم و روغن بوده است.
افتتاح ۷۵ کیلومتر بزرگراه و سه دهنه تونل با اعتبار ۲ هزارمیلیارد ریلی در محور قائمشهر – فیروزکوه از مهم ترین پروژه های راهسازی بود که با این پروژه افتتاحی طرح چهارخطه این محور تکمیل شد که می تواند سهم زیادی در کاهش تصادفات رانندگی و ترافیک در منطقه داشته باشد.
ساخت چهار دهنه تونل و تقاطع غیرهمسطح در محور چالوس از دیگر پروژه های مهم راهسازی بود که با بهره برداری از این طرح ها گره کور جدی در آزادراه شمال برداشته شد.
همچنین فاز اول بهسازی فرودگاه رامسر در غرب مازندران نیز با اعتبار حدود یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا و افتتاح شد که با بهره برداری از بهسازی این فرودگاه زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی بیش از پیش فراهم شده است.
بهره برداری از کمربندی ساری و محور بهشهر زاغمرز نیز با اعتباری حدود یکهزار میلیارد ریال از دیگر طرح های راهسازی افتتاحی در سفر رئیس جمهوری به استان مازندران بود.
** بهره برداری از چهارطرح برقی
همزمان با سفر رئیس جمهوری با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز چهار طرح برقی با سرمایه گذاری یکهزار و ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی هفت طرح با ۷۷۰میلیارد ریال در صنعت برق مازندران آغاز شد.
ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت شهدای مدافع حرم و ۱۰ کیلومتر خط تغذیه کننده با سرمایه گذاری ۸۵۶ میلیارد ریال در مرکز استان مازندران به بهره برداری رسید که با وارد مدار شدن این ایستگاه با ظرفیت ۶۳۰ مگاوات که در مسیر محور ساری – قائمشهر قرار دارد ، ضعف ولتاژ در شبکه های برق استان رفع می شود.
همچنین اصلاح خط ۶۳ کیلو ولت به طول ۱۶۰کیلومتر از رویان تا چابکسر در غرب استان مازندران با سرمایه گذاری۷۲میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در سفر رئیس جمهوری بود.
همزمان بهره برداری از نیروگاه ۱۰مگاواتی با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در تنکابن آغاز شد.
احداث نیروگاه حرارتی در نوشهر و احداث سه ایستگاه ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت و خط کابلی ۶۳ کیلو ولت در شهرهای ساری ، آمل و تنکابن با سرمایه گذاری ۷۷۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران آغاز شد.
** بهره برداری نسل سوم تلفن همراه در ۱۳ شهر مازندران
با افتتاح طرح های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بسترهای لازم برای برخورداری یکهزار و ۷۳۰ روستای استان مازندران از اینترنت فراهم شد و با اتصال این روستاها ، تمامی روستاهای استان از این خدمات ارتباطی برخوردار شدند.
با بهره برداری نسل سوم تلفن همراه در ۱۳ شهر مازندران ، تمامی ۵۸ شهر این استان به این خدمات ارتباطی مجهز شدند.
همچنین در برنامه افتتاح طرح های ارتباطی همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران نسل چهارم تلفن همراه در ۹ شهر این استان راه اندازی و توسعه پایانه فیبر نوری شهرستان های قائمشهر ، چالوس و آمل به عنوان دیگر طرح های ارتباطی بهره برداری شد.
هزینه اجرای طرح های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.
** افتتاح هفت طرح در بخش کشاورزی
همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران در بخش های شیلات، باغبانی، تجهیز و نوسازی زمین شالیزاری ،آبیاری تحت فشار و طیور نیز طرح هایی به ارزش یک هزار و۱۵۳ میلیارد ریال اجرا و افتتاح شد.
در این سفر گلخانه هایی در نوشهر و دشت ناز ساری به وسعت پنج و نیم هکتار با سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
بهره برداری از یک واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت تولید ۳۰ هزار قطعه از دیگر طرح های افتتاح شده کشاورزی در سفر رئیس جمهوری به استان مازندران بود که برای این طرح ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
تبدیل یکهزارو ۵۶۰ هکتار از زمین های شیب دار به باغ با سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیارد ریال و آبیاری تحت فشار یکهزارو ۲۰۰ هکتار با سرمایه گذاری ۱۳۱ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده بخش کشاورزی با حضور رئیس جمهور بود.
** بهره برداری از طرح گازرسانی به ۱۸ روستای لفور در سوادکوه شمالی
طرح گازرسانی به ۱۸ روستای لفور در سوادکوه شمالی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در مدت زمان هشت ماه اجرا و امروز به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این طرح در منطقه کوهستانی لفور شهرستان سوادکوه شمالی هزار و ۴۰۰ خانوار در ۱۸ روستای این منطقه از نعمت گاز برخوردار شدند.
** آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین پایانه صادراتی ماهیان خاویاری کشور
عملیات اجرایی بزرگ ترین پایانه صادراتی محصولات خاویاری و شیلاتی کشور همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران در منطقه ساحلی چپکرود شهرستان جویبار آغاز شد که این طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.
مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل دریای خزر، ۷۵۶ قطعه آببندان و ۲۳ رشته رودخانه مهم شیلاتی دارد و سال گذشته بیش از پنج هزار تن انواع آبزیان از جمله گوشت خاویاری به ارزش ۲۴ میلیون دلار از این استان صادر شد، بنابراین فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی یکی از نیازهای اساسی در استان است.
** آغاز اجرای طرح احیای تالاب میانکاله
احیای تالاب بین المللی و ذخیرگاه زیست کره میانکاله در شرق مازندران روز سه شنبه با دستور رئیس جمهوری و حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور وارد فاز اجرایی شد.
این طرح در قالب برنامه پنج ساله با اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال عملیاتی می شود، تالاب میانکاله یکی از ۶۱۳ ذخیرگاه زیست کره جهانی در ایران است که در سال های گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات جوی و آبگیری و عقب نشینی آب دریای خزر به سمت خشکی می رفت که با برنامه زیست محیطی دولت یازدهم در مسیر احیاء قرار گرفت.
لایروبی و مرمت نهرها و کانال ارتباطی آبرسانی به تالاب بین المللی میانکاله و لایروبی خلیج گرگان به عنوان یکی از مهم ترین کانال های آبرسانی به این تالاب برنامه اول احیاء این ذخیرگاه زیست کره در مازندران است.
تالاب بین المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و روستای زاغمرز درحاشیه دریای خزر واقع است.
این تالاب که در منطقه شبه جزیره ای واقع است، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به خصوص مواد غذایی یکی از کانون های زیستگاهی برای بیش از ۳۲۰ گونه پرندگان مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاهی به شمار می رود.
سالانه ۶۰ درصد از پرندگان زمستان گذران استان مازندران شامل ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار بال پرنده، به این ذخیرگاه زیست کره جهان سفر می کنند و حدود پنج ماه در این منطقه زمستان گذرانی می کنند.
** بهره برداری از چهارمجتمع تفریحی و توریستی در بخش گردشگری
در این سفر چهار پروژه تفریحی و توریستی با صرف هزینه یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مازندران افتتاح شد.
مجتمع تفریحی و توریستی مروارید سبز رامسر با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با زیر بنای بیش از هفت هزار متر مربع در ۲ طبقه شامل تالار ، رستوران ، مجموعه ورزشی ، کافی شاپ ، شیرینی سرا و فروشگاه تجاری در مدت سه سال در غرب استان اجرا شد و برای ۹۰ نفر شغل ایجاد کرد.
واحد پذیرایی رستوران چند منظوره مهرگان با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریالی در ساری نیز از دیگر طرح های افتتاحی در بخش گردشگری بود، با بهره برداری این پروژه که ۲ سالن پذیرایی ، سالن همایش و مراسم دارد برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شد.
فاز اول مجموعه پذیرایی میزبان با ۵۶ اتاق و سوئیت، مجموعه ورزشی ، مرکز خرید ، آمفی تئاتر یکهزار نفره و مجموعه رستورانهایی با ۱۲ سالن به عنوان یکی دیگر از پروژه های بهره برداری شده در سفر رئیس جمهور به مازندران بود که برای اجرای این پروژه ۸۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
با افتتاح این فاز از پروژه برای ۲۴۲ نفر اشتغال ایجاد شد.
ایجاد و تجهیز بال غربی هتل پارسیان خزر واقع در چالوس نیز طرحی است که با صرف هزینه ۲۲۵ میلیارد ریالی در مدت ۲ سال شامل ۵۸ واحد اقامتی و رستوران در زمین ۱۰ هزار مترمربعی اجرا و به بهره برداری رسید، تعداد اشتغالزایی این پروژه نیز ۱۴۰ نفر است.
رئیس جمهوری پیش از این نیز مهر ماه سال ۹۴ به مازندران سفر کرده بود که در آن سفر ۴۶ طرح عمرانی و زیرساختی را با اعتبار ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مصوب کرد.
بر اساس آخرین گزارش ستاد پیگیری مصوبات رئیس جمهوری ، افزون بر ۹۰ درصد از اعتبارات طرح های عمرانی سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران تاکنون و بقیه نیز طبق برنامه زمانبندی به این استان تخصیص داده می شود.
درمجموع دردولت تدبیر وامید افزون بر پنج هزار و ۷۰۰ طرح عمرانی ، صنعتی و زیرساختی در مازندران با اعتباری بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای حدود ۱۵۰ هزار نفر نیز در این مدت در این خطه شمال کشور ایجاد اشتغال شده است.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: