مشاهده مطلب

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13505      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

ایمیدرو برای معادن بخش خصوصی۴۸۳ دوره آموزشی برگزار کرد

ایمیدرو طی 2 سال اخیر (94 و 95)، 483 دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی در حوزه کارگری و کارشناسی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شمس الدین سیاسی راد مدیر آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: ایمیدرو با هدف ارتقای سطح آموزشی و ایمنی نیروهای فعال معادن بخش خصوصی، دوره های آموزشی مختلفی را با همکاری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور طی سال های دو سال اخیر برگزار کرد.

وی ادامه داد: طی این مدت، در مجموع، ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر در این کلاس ها شرکت کرده و آموزش دیده اند. این دوره ها به درخواست کمیته مشترک متشکل از سازمان های یاد شده و در محل سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها یا در محل معادن برپا شد.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان اینکه آموزش های نیروی انسانی معادن بخش خصوصی در حوزه کارگری و کارشناسی برگزار شده است، تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته، ۳۱۲ دوره در سطوح «کارشناسی» شامل اصول تهیه طرح های اکتشافی، آموزش مسئولان فنی اکتشافی با قوانین معدنی، اصول سرپرستی معادن، آشنایی با قوانین کاربردی معادن از اکتشاف تا بهره برداری، آتشباری در معادن، مدیریت و کنترل پروژه، اصول بازرسی در معادن، روش های محاسبه اقتصادی طرح، آشنایی مسئولان فنی اکتشاف با فعالیت های معدنی، کارگاه آشنایی با GPS، آشنایی با روش های نمونه برداری عمومی، روش های استخراج معادن زیرزمینی زغال سنگ، کارگاه آشنایی با مبانی GIS و آشنایی با قوانین و مقررات حوزه اکتشاف برگزار شد.

دوره های کارگری

وی ادامه داد: در سطوح کارگری نیز ۱۷۱ دوره مطابق با استاندارد شایستگی سازمان فنی و حرفه ای با موضوع رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی در معادن روباز (معادل ۲۴ ساعت برای هر دوره) و معادن زیر زمینی (معادل ۳۲ ساعت برای هر دوره) برگزار شد.

سیاسی راد خاطرنشان کرد در مجموع، طی ۲ سال اخیر ۳۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت در معادن بخش خصوصی آموزش دیده اند که از این میزان آموزش، ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت در سطوح کارشناسی و ۹۸ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت در سطوح کارگری بوده که حدود یک سوم از این دوره های در بخش کارگری برگزار شده است.

وی افزود: ایمیدرو طی سال های دو سال گذشته، ۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال برای آموزش معادن بخش خصوصی هزینه کرده است.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: