مشاهده مطلب

      ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵      ۰             6425      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

اعلام عملکرد و برنامه های آموزشی ایمیدرو

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: تهیه طرح جامع آموزش فرآوری استحصال مواد معدنی و تهیه طرح جامع آموزش های معدنی ویژه همکاری با افغانستان از برنامه های امسال ایمیدرو است.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد درباره برنامه های آموزشی سال پیش رو گفت: در زمینه ارائه خدمات آموزشی بین المللی نیز برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان معدن کشورهای عضو اکو و سایر کشورهای همسایه، کارشناسان معدن افغانستان و کارشناسان کشورهای افریقایی در برنامه های امسال قرار دارد.
معاون ایمیدرو در خصوص مقایسه عملکرد  آموزش در سال های ۹۴ و ۹۳ گفت: در سال ۹۳ در مجموع ۵۶ هزار و ۴۹۱ نفرساعت دوره آموزشی برگزار شد که این رقم در سال ۹۴ با رشد نزدیک به ۲۴درصدی به بیش از ۷۰ هزار نفر ساعت افزایش یافت. تعداد دوره های آموزشی سال قبل ۲۶۹ دوره بود که پنج هزار و ۴۱۲ نفر در آن شرکت کردند.
خرمی شاد افزود: در سال ۹۵ نیز آموزش ایمنی کار برای ۲ هزار و ۱۱۵ نفر از کارگران معادن روباز و زیرزمینی بخش خصوصی برگزار می شود. اجرای دوره های مهارت ایمنی کار برای کارگران بخش خصوصی  امسال در ۳۱ استان کشور با  هزینه ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در قالب ۱۴۱ دوره طرح ریزی شده است.
وی با تشریح برنامه های آموزشی سال ۹۵ گفت: استفاده از فرصت های آموزشی خارج از کشور شامل اعزام مدیران و کارشناسان ستاد و شرکت ها به خارج، اعزام مدیران و کارشناسان ستاد برای بازدید و بهینه کاوی صنایع برگزیده و پیشرو خارجی، دعوت از مدرسان خارجی به ایران برای برگزاری ۱۰ دوره آموزشی تخصصی و اعزام به رویدادهای علمی و تخصصی خارج از کشور از جمله برنامه های امسال است.
آموزش بر اساس اولویت
خرمی شاد ادامه داد : آموزش های عمومی و تخصصی کوتاه مدت سازمان و شرکت های تابعه از دیگر برنامه های سال جاری است که دوره های آموزشی تعیین شده بر اساس اولویت های آموزشی مدیریت ها و بر اساس نیازسنجی شغلی کارکنان خواهد بود.
وی اضافه کرد: دوره های آموزشی تخصصی بهره وری ، برگزاری بازدیدهای تخصصی – آموزشی از شرکت ها یا طرح های سازمان، برگزاری بازدیدهای تخصصی – آموزشی از شرکت های داخلی پیشرو در سطح ملی، دوره های آموزشی الکترونیکی، آموزش های کاربردی حین کار و آموزش های توسعه ای بخشی دیگر از برنامه های آموزشی کوتاه مدت است.
معاون ایمیدرو در خصوص آموزش های تکمیلی بلندمدت گفت: دوره های آموزش های تکمیلی بلندمدت (ارشد-دکتری) ویژه مدیران و کارشناسان سازمان، برگزاری دوره کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک (MBA) و برگزاری دوره دکتری حرفه ای مدیریت استراتژیک (DBA) با همکاری دانشگاه صنایع و معادن از برنامه های امسال ایمیدرو است.
دوره آموزشی تکمیلی
وی افزود: در سال جاری همچنین دوره های آموزش های تکمیلی بلندمدت غیررسمی برای توانمندسازی بخش شامل طراحی و اجرای دوره بلندمدت غیررسمی مجازی با موضوع “مدیریت فناوری در معدن و صنایع معدنی” با همکاری شرکت آسکوتک و مشارکت یک دانشگاه معتبر خارجی برگزار می شود.
خرمی شاد ادامه داد: در زمینه دوره های آموزشی بخش خصوصی ، علاوه بر آموزش کارگران و تکنسین های معادن و صنایع معدنی، آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه کارگران و تکنسین ها، آموزش تخصصی سطوح کارشناسی و بالاتر و همچنین آموزش های توانمندسازی کارآفرینان بخش معدن را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: در مورد آموزش های مشارکتی نیز دوره های آموزشی تربیت تکنسین و آموزش های مشترک با تشکل های بخش معدن برگزار خواهد شد.
وی افزود: برای برگزاری آموزش های ایمنی کار ، ایمیدرو به عنوان کارفرما، سازمان نظام مهندسی به عنوان ناظر و سازمان آموزش فنی  و حرفه ای به عنوان مجری خواهند بود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: