مشاهده مطلب

      ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵      ۰             6467      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

احداث طرح های جدید فولادی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: طرح های جدید فولادی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان احداث خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب گفت: با توجه به امکان سنجی های صورت گرفته از نظر انرژی، آب و حمل و نقل، برای توسعه صنعت فولاد و شرایط مطلوب سواحل جنوبی کشور، طرح های جدید فولادی در این منطقه اجرا خواهند شد.
وی ادامه داد: تاسیس شرکت «پرشین متالیک» با مشارکت شرکت دانیلی ایتالیا به عنوان صاحب فناوری صنعت فولاد در چابهار، به مرحله مناسبی رسیده و با عملیاتی شدن آن، توسعه زنجیره صنعت فولاد در کشور از جمله کنسانتره و گندله سنگ آهن، آهن اسفنجی، تولید شمش و نیز محصولات پایین دستی به نحو مطلوبی پیش خواهد رفت.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با بیان اینکه بخش معدن به عنوان یکی از محوری ترین حوزه ها برای تحقق  اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: این بخش برون گرا و درون نگر است چرا که در داخل کشور «مواد اولیه معدنی» و «امکانات لازم» وجود دارد و کایران برای توسعه این بخش ظرفیت های بسیار خوبی دارد.
وی افزود: در سال ۹۴، اجرای طرح بزرگ اکتشاف به وسعت ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع ادامه یافت. در این مدت، با همکاری ایمیدرو و سازمان انرژی اتمی، کار ژئوفیزیک هوایی ۳۸ هزار کیلومتر مربع در پهنه مرکزی ایران به عنوان کاری ارزنده به اتمام رسید. در سنگان  ۱۲ هزار کیلومتر مربع و سایر مناطق نیز کار ژئوفیزیک هوایی انجام شد.
کرباسیان خاطرنشان کرد: امیدواریم از ۳۰۰ محدوده امیدبخش حاصل شده، یک یا دو درصد معادن بزرگ سنگ آهن، مس، طلا و غیره به دست آید.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: