مشاهده مطلب

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶      ۰             13246      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

اجرای توافق های رئیسان جمهوری ایران و روسیه موضوع مذاکره ظریف و لاوروف

مسکو - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قربانی شدن شماری از شهروندان روسیه در انفجار تروریستی در متروی سن پترزبورگ را به سرگئی لاوروف همتای خود تسلیت گفت و همچنین دو طرف برای اجرای توافق های به دست آمده در دیدار اخیر روسای جمهوری دو کشور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، در این تماس تلفنی که شامگاه سه شنبه انجام گرفت، وزیر خارجه ایران انفجار تروریستی در متروی سنت پترزبورگ را به طرف روسی تسلیت گفته و با بستگان و نزدیکان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد..
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: طرفین توافق کردند، برای اجرای توافق های به دست آمده در دیدار و مذاکرات اخیر (هشتم فروردین ) حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری دو کشور که در کاخ کرملین برگزار شد، تلاش کنند.
روحانی در جریان سفر دو روزه خود به مسکو که در راس یک هیات بلندپایه برگزار شد، با پوتین رئیس جمهوری و دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه دیدار و مذاکره کرد.
رئیسان جمهوری دو کشور افزون بر مذاکره در باره روابط دوجانبه و منطقه ای در عرصه های مختلف، بیانیه مشترک پیش به سوی همکاری های راهبردی تهران و مسکو را منتشر کردند.
همچنین در جریان دیدار سران ایران و روسیه چندین سند در حوزه های مختلف از جمله حقوقی، قضایی، استاندارد، گردشگری، کنسولی و همکاری های اقتصادی امضا شد.
انفجار انتحاری در قطار مترو نزدیک ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت در شهر سن پترزبورگ با ۱۴ کشته و بیش از ۵۰ زخمی، بعد از ظهر دوشنبه رخ داد و تروریست ۲۲ ساله عامل این اقدام اکبرجان جلیل اف قرقیزتبار معرفی شده است.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: