مشاهده مطلب

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶      ۰             13742      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
شورای مسلمانان بریتانیا:

آماده همکاری با دولت علیه افراط گرایی هستیم

لندن - ایرنا - شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی شنبه گذشته در لندن که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از مردم گردید، ابراز آمادگی کرد تا برای مبارزه با گسترش افراط گرایی و تروریسم با دولت انگلیس همکاری کند.

به گزارش ایرنا، شورای مسلمانان بریتانیا در این بیانیه عنوان کرد: مسلمانان در همه جا از اقدامات مشمئز کننده ترسوهایی که بار دیگر جان شهروندان انگلیسی را گرفته اند به ستوه آمده اند. اینکه این اقدام در ماه مبارک رمضان که بسیاری از مسلمانان مشغول عبادت و روزه داری هستند رخ داده نشان می دهد که این افراد نه برای زندگی و نه دین ارزش قائل هستند.
این بیانیه با بیان اینکه «این افراد نبایستی مکانی برای پنهان شدن داشته باشند» افزود: ما آگاه هستیم که مسلمانان آمار این افراد را به مقامات امنیتی داده که متعاقبا دستگیر شده اند؛ از این رو ما به حمایت از پلیس و مقامات امنیتی در این رابطه ادامه خواهیم داد.
بیانیه شورای مسلمانان بریتانیا می افزاید: بسیاری از خانواده هایی که اقوامشان به طور ناگهانی مسیر انحراف و نافرمانی را در پیش گرفتند دچار بحران شده و به همین دلیل ما وظیفه داریم که جلوی افراطی شدن این افراد را بگیریم.
این بیانیه افزود: ما آگاه هستیم بسیاری از افرادی که حملات تروریستی را سازمان دهی می کنند سابقه دار هستند. آنها خارج از مسجد و در حاشیه جامعه به سمت افراط گرایی سوق داده می شوند.
بیانیه یادشده ضمن ابراز انزجار از اندیشه افراط گرایان افزود: بر اساس این ایدئولوژی کشتن و تنفر اقدامی عادی جلوه داده شده و از اسلام به عنوان سرپوش استفاده می شود. اما ما بایستی در کنار یکدیگر ایستادگی کنیم و به عنوان جوامع اسلامی تلاش کنیم تا جوانان مان را از افتادن در دام افراط گرایی مانع شویم.
این بیانیه عنوان کرد: متاسفانه تعداد انگشت شماری از جوانان از مساجد فاصله گرفته اند و در دام مروجین تنفر افتاده اند؛ از این رو ما بایستی مساجدمان را تقویت کنیم و به امامان مساجد ابزار لازم را برای مقابله با اندیشه های افراطی و داعش در اختیار ایشان قرار دهیم.
شورای مسلمانان بریتانیا در بخش دیگری از این بیانیه تحت عنوان «پیام ما به تروریست ها و آنهایی که با این افراد احساس همدردی می کنند» عنوان کرد: این اسلام و راهی که پیامبر مکرم اسلام عرضه داشتند نیست. قرآن به طور واضح بیان می کند که اگر فردی، فرد دیگری را بکشد مانند آن است که یک جامعه را کشته است. پیامبر مکرم اسلام تاکید داشتند که همواره مراقب اطرافیان، همسایه و جامعه مان باشیم. از این رو اقدامات تروریست ها با روح اسلامی کاملا متضاد است و هیچ توجیهی ندارد.
این بیانیه می افزاید: شدت عصبانیت ما به حدی است که برخی از امامان گفته اند این افراد جایز نیستند در قطعه مسلمانان در قبرستان خاک شوند.
بیانیه یاد شده با بیان اینکه «برخی شاهدان عینی گفته اند که تروریست ها به نام الله این اقدامات را انجام داده اند» افزود: ما دعا می کنیم که خداوند متعال آنها و تمام طرفدارانشان را در این دنیا و در آخرت به سزای اعمالشان برساند.
شورای مسلمانان بریتانیا در این بیانیه عنوان کرد: این حملات همه ما را عصبانی کرده و می خواهیم برای جلوگیری از تکرار آن کاری انجام دهیم. به همین خاطر با اظهارات نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه شیوه مبارزه با تروریسم بایستی تغییر کند موافق هستیم.
این بیانیه افزود: ما کارزار جدیدی را در مساجدِ تحت پوششمان به راه خواهیم انداخت تا فعالیت های مشکوک گزارش شود. ما همچنین دست همکاری و مشارکت مان را به سوی دولت و نخست وزیر انگلیس دراز خواهیم کرد تا برای ایجاد امنیت در این کشور با یکدیگر همکاری کنیم.
شورای مسلمانان بریتانیا اضافه کرد: ما همچنین وعده می دهیم تا با دوستان، همکاران و حتی همسایگان مان برای مقابله با گسترش اندیشه های افراطی همکاری کنیم.
پیش از این هارون خان دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا بامداد روز یکشنبه در بیانیه ای حملات تروریستی لندن را شوک آور توصیف و آن را قویا محکوم کرد.
بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، هفت نفر کشته و ۴۹ نفر زخمی شدند که حال شماری از زخمی ها بشدت وخیم است.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در ۲۲ ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.
در ۲۲ ماه ‘می’ گذشته نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت ‘آرینا’منچستر’ دستکم ۲۲ نفر کشته شدند.
در تمامی حملات تروریستی صورت گرفته، عوامل حمله افرادی افراطی بوده اند که برای دستگاه های امنیتی و پلیس انگلیس شناخته شده بودند.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: